Softbank - prasówka
useR
2005-01-07 07:01:29 UTC
Ja tam trzymam się od firm pana K. z daleka, ale może dla kogoś to ważne.
Fragment (dot wałków przy PZU):
"Vatmani" wystawiali fikcyjne faktury. Dzięki nim wyprowadzano majątek
ubezpieczyciela, który trafiał na konta polityków. Potwierdził to w swoich
wyjaśnieniach Grzegorz Wieczerzak. Oficerom CBŚ udało się np. ustalić
przepływy finansowe między firmami z Grupy PZU, spółkami "vatmanów" i
SoftBankiem. Z tajnych analiz CBŚ wynika także, że istniały powiązania
między aferą PZU a podobnym przestępczym działaniem w gdańskiej sprawie
wydawnictwa Stella Maris - pisze "Rzeczpospolita".

reszta: http://tiny.pl/8dp

pozdro
Rado
wan
2005-01-07 09:03:09 UTC
U?ytkownik "useR" <***@poczta.onet.pl> napisa? w wiadomo?ci news:crlc9r$lji$***@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
| między aferą PZU a podobnym przestępczym działaniem w gdańskiej sprawie
| wydawnictwa Stella Maris - pisze "Rzeczpospolita".

Tylko to może zastopować korupcję (brawo PO!):

"Posłowie będą też głosować nad projektem ustawy wprowadzającej indywidualną
odpowiedzialność majątkową urzędników za wydanie błędnych decyzji
administracyjnych. Projekt autorstwa PO wprowadza odpowiedzialność
funkcjonariuszy administracji publicznej za wydawanie nietrafnych decyzji.

Projekt wprowadza m.in. obowiązkowe sprawdzanie i wyjaśnianie przyczyn
wydawania nietrafnych i uchylonych potem w postępowaniu odwoławczym decyzji
administracyjnych, a także publikowanie raz na kwartał (na tablicach
ogłoszeń w urzędach, prasie lokalnej i stronach internetowych) raportów o
liczbie wydanych nietrafnych decyzji i powodach ich uchylenia.

Kolejne rozwiązanie to odpowiedzialność majątkowa osoby, która uczestniczyła
w wydaniu decyzji z naruszeniem prawa. Dotyczy to urzędników, których wina
uznana zostanie w postępowaniu prokuratorsko-sądowym."

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,2482313.html
b***@gazeta.pl
2005-01-07 21:51:51 UTC
Post by useR
[...]
w arykule tym, w podobnym kontekscie wymienia sie rowniez prokom